Forum Dragon Ball Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Objaśnienie Kart!!!

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Dragon Ball Strona Główna -> Karcianka!!!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
venom1999
Rozkręca się



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:47, 09 Paź 2006 Temat postu: Objaśnienie Kart!!!

Karty postaci(Personality Cards)

1.Poziom postaci (od 1 do 5). Gdy agresja wzrasta do pięciu, postać osiąga kolejny poziom.
2.Imię postaci.
3.Moc postaci.
4.Szybkość doładowania (PUR - Power Up Rating). Określa to, ile poziomów mocy po­
stać zyskuje podczas kroku doładowania.
5.Bohaterowie mają niebieskie tło karty. Prze­stępcy czerwone.
6.Symbol sagi (rozszerzenia).
7.Numer karty.
8.Poziomy mocy (Power Stages).
9.Tekst postaci.


Ktoś musi walczyć. Na początku gry każdy gracz wybiera swoją główną postać (Main Personality), której zadaniem będzie pokonanie głównej postaci przeciwnika. Naj­ważniejszą rzeczą, na jaką zwraca się uwagę podczas wyboru głów­nej postaci, jest jej power (moc). Power postaci używa się zwykle zamiast ataku, no, chyba że nie pasuje to do sytuacji. Tak czy owak dobra moc to już połowa zwycię­stwa. Np. jeśli gra się głównie na ataki energetyczne, dobrze jest mieć postać, która w mocy ma właśnie atak energetyczny, lub gdy boimy się wrogich ataków: blok.
Drugim ważnym szczegółem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest siła - power stage postaci. Symbo­lizują one jej siłę w walce fizycznej i oznaczają to, ile ataków energe­tycznych może ona jeszcze wyko­nać. Im postać ma mniej siły, tym więcej ucierpi (i niżej zjedzie) od wrogich ataków fizycznych. Im wy­żej się znajduje, tym więcej ataków energetycznych może wykonać.
W walce nasza postać nie musi być sama. Podczas gry mogą jej poma­gać sprzymierzeńcy (allies), któ­rych wystawia się w fazie Non-
Combat (ale o tym później). Boha­ter może mieć jedynie sprzymie­rzeńców bohaterów. To samo tyczy się przestępców. Piccolo i Vegeta to wyjątki, gdyż ze względu na ich kryminalną przeszłość mogą pomagac zarówno przestępcom jak i bohaterom!!

Karty pojedynku (Combat Cards)
Rdzeń każdej talii. To właśnie z ich po­mocą postać wyprowadza i zatrzymuje ataki podczas fazy pojedynku. Jednocze­śnie większość z nich ma efekty dodatko­we (secondary effects), jak np. podnosze­nie lub obniżenie agresji, usunięcie z gry jakiejś karty, co oczywiście daje wiele możliwości w doborze arsenału wojowni­ka Z. Podnoszenie agresji postaci w DBZ CCG jest ważne - gdy postać osiągnie poziom agresji równy pięć, awansuje na kolejny poziom i dzięki temu zwiększa się jej siła i dostaje nową (zwykle lepszą) moc.
Physical Combat: karty, jakie stawiają głównie na siłę postaci, która ich używa. Przeważnie ich zagranie nic nie kosztuje. Jeżeli przeciwnik nie zablokuje ataku fi­zycznego, siłę atakującego i broniącego porównuje się z tabelką obrażeń, po czym ranny spada o tyle poziomów mocy, ile widnieje w tabeli. Jeżeli w ten sposób spadnie do zera, a spaść jeszcze musi, usuwa mu się z talii tyle kart, ile zabrakło mu power stages. Dla przykładu: Piccolo the Champion atakuje Androida 17 the Fighter, używając karty Physical Combat - Saiyan Right Cross. Na karcie jest napi­sane - 'Physical attack doing +3 power stages of damage'. Android 17 nie ma w tym momencie karty blokującej ten typ ataku, więc atak jest udany. Piccolo jest pięć poziomów nad zerem i ma 900 000 bp
(battle points). Android 17 jest jeden poziom nad zerem i ma 2 000 000 bp. Z tabeli wynika, że Piccolo nie zadał żadnych obrażeń, jednak na karcie napisano '+3 power stages', czyli O + 3 = 3 power stage obrażeń. Android musi spaść o trzy poziomy, a jako że może spaść jedynie o jeden, więc spada do zera i traci dwie karty z talii.
Energy Combat: ataki energetyczne nie przejmują się siłą przeciwnika, tylko poziomem mocy ataku­jącego. Przeciętny atak energetyczny, jeśli trafi, zada cztery karty obrażeń. Jednak ataki energe­tyczne są zwykle wyczerpujące i prawie zawsze kosztują dwa poziomy mocy. Postać, która nie może zapłacić ceny ataku, nie może zaatakować.
Piccolo the Champion używa KrillirTs Kameha-meha Outburst przeciwko Androidowi 17. W tym celu obniża poziom siły o dwa. 'Energy attack doing 5 life cards of damage. Lower opponenfs anger 2 levels'. Najpierw agresja Androida 17 jest obniżana o dwa, następnie ma on szansę na zblokowanie ataku. Używa on Orange Energy Deflection: 'Stops an energy attack. Raise your anger 1 leveP - dzięki czemu nie traci kart z wrogiego ataku i odzyskuje jeden poziom agresji.
Combat: specyficzne zagrania wojowników. Je­śli jest to karta blokująca, zwykle blokuje ataki fizyczny lub energetyczny. Natomiast karta ata­ku może np. skończyć natychmiast potyczkę lub usunąć coś ze stołu gry.

Karty kuł i karty zdarzeń(Dragon Bali Cards and Non-Combat Cards)
Wyglądają podobnie i działają podobnie. Róż­nicą jest moment użycia ich mocy. Wystawia się je w fazie wystawiania Non-Combats.
Non-Combat: przedstawiają przeróżne zda­rzenia. Mocy Non-Combat zwykle używa się zamiast ataku lub obrony w fazie walki, po czym przenosi się go na stos zrzutek (lub na stos kart usuniętych z gry). Te karty zwykle rewitalizują postać (odnawiając jej poziom mocy i wracając jakieś karty ze stosu zrzutek do talii), usuwają inne karty ze stołu, pozwa­lają przywoływać sprzymierzeńców albo kraść kule przeciwnika. Mogą także zatrzymać jeden z jego ataków.
Dragon Bali: mocy kulki gracz może użyć na­tychmiast po jej wystawieniu lub też wcale tego nie robić. Jeśli gracz kontroluje siedem kuł jednego typu, wygrywa grę. Kulę można ukraść przeciwnikowi, np. gdy zada mu się więcej niż cztery karty obrażeń. Po kradzieży kuli można natychmiast użyć jej mocy. W tej chwili istnieją trzy rodzaje kuł: Earth Dragon Balls, Nameck Dragon Balls oraz Dende Dragon Balls. W talii można mieć kulki tylko jednego rodzaju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kakashi9
Rozkręca się



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:14, 12 Paź 2006 Temat postu:

Ja grałem tylko w karcianke DB na GameBoyu:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BreloczeK
Rozkręca się



Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: J-W

PostWysłany: Pią 12:09, 13 Paź 2006 Temat postu:

To wydaje się spoko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
venom1999
Rozkręca się



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:27, 13 Paź 2006 Temat postu:

niedługo dokończe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek9
Admin
Admin



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:31, 15 Lis 2006 Temat postu:

czekamy ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BreloczeK
Rozkręca się



Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: J-W

PostWysłany: Pon 16:08, 27 Lis 2006 Temat postu:

TO chyba wystarczająco dużo!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek9
Admin
Admin



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:48, 29 Lis 2006 Temat postu:

to już wszystko venom nic nie doda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Dragon Ball Strona Główna -> Karcianka!!! Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin